TÜBİTAK BİLİM SÖYLEŞİLERİ
Özel & Akyol (2016)' a göre TÜBİTAK bilim fuarları, öğrencilerin problem çözme becerilerini, analitik düşünme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine olumlu katkı sağlarken aynı zamanda planlı ve grupla çalışma ve sosyalleşmelerini de sağlamaktadır. Sorgulama becerileri, öğrencilerin aktif olarak sürece katılmaları ile gözlem yapma, soru sorma, kaynak araştırması yapma, araştırma sürecini planlama, veri toplama ve verileri analiz etme, tahmin etme ve tahmin ve sonuçları paylaşma, bilimsel yaklaşımları kazanmaları sağlayacak etkinliklerin tamamı olarak düşünülmektedir (Matson, 2006; Tüzün, 2006). TÜBİTAK bilim merakının oluşması, öğrencilerin bilimin her alanına ilgi duymaları, bilim anlayışının disiplinler üstünde yaygınlaşması, bilimsel çalışmalara katılımın artması, bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) alanlarında ilgili mesleklere yönelmesi için destekleme programları yapmaktadır (Çolakoğlu, 2018). Bu alanda çalışma yürüten Dr. Öğretim Üyesi Betül GIDIK okulumuza gelerek öğrencilerimizi bu alanda çalışmalar yapmak için cesaretlendirmiştir. Okulumuzu birbirinden güzel çalışmlar beklemektedir.